Bel onze klantenservice: 033 - 470 13 03 Inloggen op Mijn Ska
 
033 - 470 13 03 Menu
 
U bent hier: Home / Wat bieden wij / Mijn Ska en de Ska-app / Veelgestelde vragen Mijn Ska

Veelgestelde vragen over Mijn Ska

Wat is Mijn Ska?

Mijn Ska is het online ouderportaal van de Ska waarin u zelf allerlei gegevens kunt beheren. U kunt bijvoorbeeld uw persoonlijke gegevens wijzigen, extra opvang en ruildagen aanvragen (bij kdv en bso) of uw kind afwezig melden. Tevens vindt u op Mijn Ska alle facturen en kunt u Mijn Ska gebruiken om berichtjes naar de pedagogisch werkers te sturen.

Daarnaast kunt u in Mijn Ska foto’s bekijken van uw kind(eren) en het schriftje lezen waarin verslag wordt gedaan van de dag op het kinderdagverblijf. U kunt zelf ook in het schriftje schrijven.

Waar kan ik inloggen in Mijn Ska?

Bovenin de homepage vindt u een link naar Mijn Ska. U kunt ook rechtstreeks de pagina www.mijnska.nl bezoeken.

Hoe moet ik inloggen in Mijn Ska?

In het openingsscherm van www.mijnska.nl kunt u uw gebruikersnaam en wachtwoord invullen en op Inloggen klikken. Uw gebruikersnaam is uw debiteurnummer.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Hoe kan ik deze achterhalen?

Uw gebruikersnaam is uw debiteurnummer. Als u uw debiteurnummer niet meer weet, kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 033 - 470 13 03 (menukeuze 1). Wij helpen u graag.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

U kunt zo vaak u wilt een nieuw wachtwoord aanvragen via www.mijnska.nl. Klik op ‘1e keer inloggen of wachtwoord vergeten’. Voer uw gebruikersnaam en e-mailadres in en een nieuw wachtwoord wordt naar u gemaild. Uw gebruikersnaam is uw debiteurnummer. Dit 6-cijferig nummer kunt u vinden op eerder verzonden facturen of telefonisch opvragen via 033 - 470 13 03. Het e-mailadres is het e-mailadres waarop u de mail ontvangt met de melding dat uw factuur klaar staat op mijn Ska.

Kan ik in Mijn Ska ook mijn vaste opvangdagen/contracten aanpassen?

Nee, momenteel kan dit nog niet. Als u een contractwijziging wilt doorgeven, kunt u hiervoor contact met ons opnemen via 033 – 470 13 03 (menukeuze 1) info@ska.nl.

Mijn kind maakt niet langer gebruik van het kinderdagverblijf of de bso. Hoe lang blijven het schriftje en de foto’s beschikbaar?

U kunt tot twee maanden na het einde van de plaatsing nog inloggen. De eerste 2 weken kunt u nog in het schriftje schrijven en foto’s toevoegen en ontvangt u nog berichten. Daarna kunt u nog 6 weken het schriftje en foto’s downloaden. U kunt dan geen wijzigingen meer aanbrengen. 

Mijn kind stapt over van het kinderdagverblijf naar de bso, maar er zit een maand tussen einddatum kdv en startdatum bso; kan ik het schriftje en de foto's dan wel blijven inzien?

Het schriftje is kindgebonden, dus u kunt het schriftje gewoon blijven inzien en printen als uw kind naar de bso gaat, ook als er tijd tussen de overstap zit. Dit geldt dus ook voor de overstap naar andere diensten.

Kan ik de foto’s in Mijn Ska ook downloaden?

Ja, u kunt de gemaakte foto’s ook downloaden. Gebruik voor de foto’s de knop ‘Download foto’s’ in het fotoalbum onder het kopje Acties. U ontvangt vervolgens een e-mail met een link naar een .zip-bestand. U kunt dit .zip-bestand uitpakken op uw Pc of Mac. De foto’s in dit .zip bestand kunt u vervolgens opslaan op uw computer. Zip-bestanden uitpakken werkt niet op een mobiele telefoon of tablet. 

Kan ik het schriftje in Mijn Ska ook printen?

Ja, u kunt het schriftje ook printen. Kies hiervoor de optie ‘Schriftje printen’ onder het kopje Acties in het schriftjes overzicht.

Kan ik als ouder ook zelf in het schriftje schrijven?

Ja dit kan. We vinden dat zelfs heel leuk. Als u zelf het schriftje aanvult, kunnen onze pedagogisch werkers hier met uw kind op inspelen.

Ik ben iets vergeten te melden bij het kinderdagverblijf of de bso? Wat nu?

Geen probleem. Via Mijn Ska stuurt u snel een berichtje naar de groep van uw kind. Onze pedagogisch werkers lezen deze berichtjes en kunnen hier direct op reageren. U kunt natuurlijk ook altijd even met de vestiging bellen.

Kan ik zelf belangrijke informatie over mijn kind in Mijn Ska zetten?

Nee, momenteel kan dat nog niet. U kunt belangrijke informatie over uw kind doorgeven aan de pedagogisch werkers op de locatie. Zij zullen deze gegevens opnemen in Mijn Ska. Wij sluiten niet uit dat het in de toekomst wel mogelijk wordt om zelf belangrijke informatie over uw kind in Mijn Ska te zetten.

Wat is het verschil tussen het ruilen van een dag en het aanvragen van een extra dag?

Bij een ruiling wordt de plaatsing op de dag die u heeft opgegeven om te ruilen pas weer vrijgegeven op het moment dat uw ruiling is goedgekeurd. Mocht de ruiling door ons systeem dus niet worden goedgekeurd,dan heeft uw kind altijd nog plaats op de oorspronkelijke dag.

Als u uw kind eerst afmeldt en daarna een aanvraag voor een extra dag opvang doet, dan is de plaats op de afgemelde dag vergeven. Mocht uw extra dag opvang dus niet worden goedgekeurd, dan heeft u op beide dagen geen opvangmogelijkheid.