Veelgestelde vragen Mijn Ska

Veelgestelde vragen over Mijn Ska

Wat is Mijn Ska?

Mijn Ska is het online ouderportaal van Ska waarin je zelf allerlei gegevens kunt beheren. Je kunt bijvoorbeeld je persoonlijke gegevens wijzigen, extra opvang en ruildagen aanvragen (bij kdv en bso) of je kind afwezig melden. Ook vind je op Mijn Ska alle facturen en kun je Mijn Ska gebruiken om berichtjes naar de pedagogisch werkers te sturen.

Daarnaast kun je in Mijn Ska foto’s bekijken van je kind(eren) en het schriftje lezen waarin verslag wordt gedaan van de dag op het kinderdagverblijf. Je kunt zelf ook in het schriftje schrijven.

Waar kan ik inloggen in Mijn Ska?

Op laptop/computer
Bovenin de homepage vind je een link naar Mijn Ska. Je kunt ook rechtstreeks de pagina www.mijnska.nl bezoeken.

In de ouderapp
Zoek in Google Play of in de App Store op 'Ouderapp Konnect'. Of klik (vanuit je mobiel of tablet) op een van de onderstaande links:

Google Playstore

Apple App Store

Hoe moet ik inloggen in Mijn Ska?

Op laptop/computer
In het openingsscherm van www.mijnska.nl kunt je je gebruikersnaam en wachtwoord invullen en op Inloggen klikken. Je gebruikersnaam is je debiteurnummer.

In de ouderapp
De url van Ska Kinderopvang is: ska.ouderportaal.nl. Je debiteurnummer is je gebruikersnaam en via 'wachtwoord vergeten' ontvang je je wachtwoord.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Hoe kan ik deze achterhalen?

Je gebruikersnaam is je debiteurnummer. Als je je debiteurnummer niet meer weet, kun je contact met ons opnemen via 033 - 470 13 03. Wij helpen je graag.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

Je kunt zo vaak je wilt een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik op ‘wachtwoord vergeten’. Voer je gebruikersnaam en e-mailadres in en een nieuw wachtwoord wordt naar je gemaild. Je gebruikersnaam is je debiteurnummer. Dit 6-cijferig nummer kun je vinden op eerder verzonden facturen of telefonisch opvragen via 033 - 470 13 03. Het e-mailadres is het e-mailadres waarop je de mail ontvangt met de melding dat je factuur klaar staat op mijn Ska.

Kan ik in Mijn Ska ook mijn vaste opvangdagen/contracten aanpassen?

Nee, als je een contractwijziging wilt aanvragen, kun je  hiervoor contact met ons opnemen via 033 – 470 13 03 of klanten@ska.nl.

Mijn kind maakt niet langer gebruik van het kinderdagverblijf of de bso. Hoe lang blijven het dagboekje en de foto’s beschikbaar?

Je kunt tot 2 maanden na het einde van de plaatsing nog inloggen. De eerste 2 weken kun je nog in het dagboekje schrijven en foto’s toevoegen en ontvang je nog berichten. Daarna kun je nog 6 weken het schriftje en foto’s downloaden. Je kunt dan geen wijzigingen meer aanbrengen. 

Mijn kind stapt over van het kinderdagverblijf naar de bso, maar er zit een maand tussen einddatum kdv en startdatum bso; kan ik het schriftje en de foto's dan wel blijven inzien?

Het schriftje is kindgebonden, dus je kunt het schriftje gewoon blijven inzien en downloaden als je kind naar de bso gaat, ook als er tijd tussen de overstap zit. Dit geldt dus ook voor de overstap naar andere diensten.

Kan ik als ouder ook zelf in het schriftje schrijven?

Ja, dit kan. We vinden dat zelfs heel leuk. Als je zelf het schriftje aanvult, kunnen onze pedagogisch werkers hier met je kind op inspelen.

Ik ben iets vergeten te melden bij het kinderdagverblijf of de bso? Wat nu?

Geen probleem. Via Mijn Ska stuur je snel een berichtje naar de groep van je kind. Onze pedagogisch werkers lezen deze berichtjes en kunnen hier direct op reageren. Je kunt natuurlijk ook altijd even met de locatie bellen. (Tip: zet de telefoonnummers van de units in je contacten).

Kan ik zelf belangrijke informatie over mijn kind in Mijn Ska zetten?

Ja, je kunt je toestemmingen en de gegevens van je kind zelf beheren. Wij vragen je dringend deze in te vullen en up to date te houden. Let op: nadat je je toestemmingen hebt ingevuld, kun je sommige toestemmingen niet zelf aanpassen. De pedagogisch werkers kunnen dit voor je doen.